چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نخستین همایش تخصصی باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر در مشهد برگزار شد+ فیلم

  • کد خبر: ۲۰۸۵۴۶
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲
نخستین همایش تخصصی باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر در مشهد برگزار شد+ فیلم
نخستین همایش تخصصی باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر با موضوع «تربیت فرزند» در تالار شهر شهرداری مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از طریق ایجاد ساختاری با عنوان باشگاه «مدرسه‌ای به وسعت شهر» و با همکاری آموزش و پرورش، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه والدین فرزندان شاغل در مقاطع مختلف تحصیلی شامل ابتدایی و متوسطه کرده است و امشب (۷ بهمن ماه) نخستین همایش ویژه والدین فرزندان مقطع ابتدایی را با عنوان «تربیت فرزند» و با همکاری مدارس امام حسین (ع) برگزار کرد.

در ابتدای این همایش، حجت الاسلام «جعفری» مدیرعامل موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (ع) در سخنانی با تاکید بر این که مدرسه اول خانه و خانواده و خانه دوم مدرسه است و این دو نهاد در تربیت فرزند جدایی ناپذیر هستند، خاطرنشان کرد: اگر نقصی در امر تربیت بچه‌ها می‌بینم ناشی از ما است که نتوانسته ایم این مسیر را برای تربیت صحیح و موفقیت آن‌ها همواره کنیم.

وی افزود: در مسیر تربیت، مدرسه باید دوشادوش خانواده و با استفاده از همه ظرفیت‌ها حرکت کند تا این حرکت همزمان، منجر به رشد فضایل اخلاقی و آموزشی در بچه‌ها شود.

حجت الاسلام جعفری در ادامه گفت: آموزش زمانی به درستی اتفاق می‌افتد که خانه و مدرسه در کنار هم مشارکت کنند. البته، چون بخشی از آموزش در خانواده رقم می‌خورد، پدر و مادر دانش آموز هم باید مستعد و آماده شوند تا در امر تربیت به درستی حرکت کنند.
وی افزود: تلاش می‌کنیم آینده سازان ایران به درستی تربیت شوند. از سوی دیگر، بچه‌ها باید با فعالیت‌های اجتماعی آشنا شوند و این اتفاق در مدرسه شکل می‌گیرد.

وی تاکید کرد: حضور و همراهی والدین، بیشترین هزینه برای فرزند است. هزینه فقط پول و امکانات نیست. گاهی اوقات آموزش گرفتن و یادگرفتن است. والدین هم نیاز به آموزش دارند تا در امر تربیت، به درستی حرکت کنند.

در ادامه این مراسم و پس از ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی شامل اجرای سرود و نمایش و ... توسط دانش آموزان، دکتر «حمید صادقیان» مشاوره در حوزه خانواده و تربیت اسلامی و متخصص در حوزه تربیت جنسی کودک و نوجوان به ایراد سخنانی با موضوع تأثیرپذیری کودکان، بازه زمانی اشتغال به تحصیل، درک متقابل بین والدین و فرزندان پرداخت.

مشارکت شهرداری مشهد در امر ارائه آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی به والدین

در حاشیه برگزاری این مراسم، «حجت رضازاده» مشاور معاون فرهنگی شهرداری مشهد در امور باشگاه‌ها به شهرآرانیوز گفت: در موضوعی با عنوان کلی باشگاه‌ها که در معاونت فرهنگی شهرداری مشهد در دستور کار قرار گرفته است، هر باشگاه یک هدف تخصصی را دنبال می‌کند.

وی افزود: شهرداری مشهد در موضوع آموزش خانواده نیز با مدارس شهر مشهد مشارکت کرد و سیر تربیتی مشخصی را در این زمینه در نظر گرفته است. در باشگاه «مدرسه‌ای به وسعت شهر» به دنبال این هستیم که والدین، مباحث تربیتی مورد احتیاج خود را از طریق آموزش‌های باشگاه فرا گرفته و بتوانند نقش صحیح تربیتی خود را در کنار مدارس ایفا کنند. در این آموزش‌ها بر نقش پدران در امر تربیت و آموزش تاکید شده است.

«سید علی قربانی» مدیر باشگاه «مدرسه‌ای به وسعت شهر» نیز گفت: در اولین همایش باشگاه ۶۰۰ نفر از والدین حضور پیدا کرده اند و تا پایان سال ۶ برنامه دیگر توسط این باشگاه برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه‌ها ویژه والدین فرزندان شاغل در مقاطع مختلف تحصیلی شامل ابتدایی و متوسطه است که برای هر دوره سرفصل مشخصی تعریف شده است.

قربانی خاطرنشان کرد: سرفصل‌های دیگر این دوره‌ها شامل دوران بلوغ، تربیت جنسی، مبانی غیرتحصیلی در دوره‌های مختلف تحصیلی و ... نیز برای والدین فرزندان سایر مقاطع تحصیلی و به تناسب هر مقطع ارائه می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->